Toerisme in Duitsland

DuitslandWelkome impuls voor toerisme in Duitsland

De meeste Europese landen hebben hun grenzen weer geopend, en dat is reden genoeg om het toerisme weer te promoten. De Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) lanceert daarom haar campagne 'Germany - Dreams Become Reality' met de hashtag #GermanyAwaitsYou om voor het eerst na een Europese lockdown van drie maanden Duitsland weer op de kaart zetten als vakantieland voor de zomer.

Signaal

Volgens de DZT wordt met de campagne een sterk signaal afgegeven aan de Europese bronmarkten en wordt er rekening gehouden met het feit dat vrij reizen in Europa weer mag. Het uitgangspunt van de campagne is dat klanten door de coronacrisis nieuwe eisen stellen aan kwaliteit, duurzaamheid en waarde.

Rothenburg
  • Het populaire middeleeuwse stadje Rothenburg ob der Tauber.

Multifunctionele site

De microsite die als communicatiehub fungeert, is reeds live gegaan. De site biedt inspiratie met foto's en teksten van 'off the beaten track'-bezienswaardigheden, kastelen en burchten, wandel- en fietspaden, culinaire tips en de mooiste roadtrips door Duitsland. Verdere elementen van de campagne zijn programmatic advertising, B2C- en B2B-nieuwsbrieven, persberichten en social media-activiteiten, die zijn gebundeld onder de hashtag #GermanyAwaitsYou.

De campagne wordt aangevuld met een videoclip met impressies van het brede aanbod van vakantieland Duitsland. Deze clip kan worden bekeken op het YouTube-kanaal en de microsite van de DZT.

Kasteel Neuschwanstein
  • Het prachtige kasteel Neuschwanstein kan weer fysiek worden bezocht.
Meer over